A Világ SUNNY oldala

Kalandozások, túrázás Zalakarosról

A Balaton-felvidék népszerű kirándulóhely minden évszakban, élvezik két- és négylábúak egyaránt bármikor is látogassunk erre a vidékre. A régió közkedvelt városa Zalakaros, ahol simán eltölthetünk napokat, de akár heteket is tartalmasan. Mi is jártunk itt Gazdival, most mesélek egy kicsit erről.

Zalakaros kitűnő kiindulási pont túrázáshoz

Sokszor halljuk kétlábú barátainktól, hogy mennek Zalakarosra fürdőzni, és hogy az milyen jó hely. Mikor először jártunk itt Kisgazdámmal izgatottan vártam, hogy megérkezzünk, jaj milyen jó is lesz lubickolni nagyokat a hűs habok közt, na aztán jött a csalódás. Elég értetlen képet vághattam, mert sehol nem találtam a tengert homokos partszakasszal, vagy a város határában egy óriási tavat, ahova befuthattam volna. Képzeljétek, a kétlábúak itt elég szűkös helyen, egy medencében áztatják magukat meg vesznek igénybe mindenféle dögönyözést, míg mi kutyák a szobában ejtőzhetünk, pihenhetjük ki a kirándulások fáradalmait. Merthogy a Gazdi sosem feledkezik meg rólunk, nem hagyja, hogy ellustuljunk, és mindig készül valami meglepetéssel egy túrázáshoz.
Képzeljétek, annyira rég jártunk már erre, hogy Pezsgő még csak gondolatban sem volt. Kitti volt akkor a társam, őt láthatjátok majd néhány képen. Akkor ő volt az idősödő hölgy, én voltam fiatal, most fordult a kocka. De furcsa…

Zöld túra Zalamerenyére

A Zalai-dombság bebarangolására kitűnő kiindulási pont Zalakaros, számtalan útvonalat lehet innen felfedezni. Mi, amikor erre jártunk, a kilátótól indultunk útnak a zöld sáv jelzésen. Ezt kellett végig figyelnünk Gazdival, illetve ő néha elmerengett egy nagy, mindenféle színes vonallal és ábrával teli lepedőben, így addig mi a szabadság illatát megérezve szaladgáltunk, szimatoltunk mindenfelé. Gazdi azt mondja kb. 1–1,5 órát meneteltünk, és meg is érkeztünk Zalamerenyére, a Szt. Mihály templomhoz. Itt sikerült egy kicsit maradásra bírnunk, és fáradt lábainkat pihentetnünk, mielőtt visszafelé indultunk volna. Bár édes álomba szunnyadtam volna szinte nyomban, Gazdi jelezte is, hogy menjünk, mert az eredetileg rövidre tervezett túrát biztosan hosszabb idő alatt teljesítjük a dimbes-dombos, erdővel borított tájon. Én azt mondom, összességében kutyajó túra volt, nem volt túl megerőltető még idősebb négylábúak számára sem.

Fontos tudnivalók az erdei túrázáshoz

Érdekes egy túra volt illatok, szagok szempontjából is, képzeljétek még őzekkel is találkoztunk. Gazdi kéri, hogy hadd vegye át egy kicsit a szót, nagyon szeretné felhívni a figyelmeteket valamire az erdei túrázással kapcsolatban. Hát legyen, addig megnézem Pezsgő rosszalkodik‑e.

Valóban szeretném veletek megosztani, hogy a környéken, a Zalai-dombság erdei gazdag vadállománnyal rendelkeznek. Ha az erdőben kirándulunk, túrázunk, mindenképp nézzünk utána indulás előtt, milyen erdőjárási korlátozások, esetleg tilalom van érvényben, és mikor van vadászidény. Utóbbi esetén elengedhetetlen tudnunk, hogy hajnalban még ne induljunk útnak, és még mielőtt sötétedik feltétlenül hagyjuk el az erdő területét. Kérünk benneteket ezúton is, hogy tartsuk be a természetjárás szabályait, ne zavarjuk se a vadakat, se a vadászok munkáját kutyáinkkal!

Gazdi, szerintem szervezzünk megint közös túrákat vagy akár többnapos kirándulásokat, mint régebben, és akkor nem lesz semmi gond, mindenki figyel mindenkire! Nagyon jó lenne újra veletek kalandozni és játszani! 😉 Akkor majd megint a közelben lesz a szállásunk.